کلیه اخبار پایگاهعرضه 1104 طرح تحقیقاتی تجاری سازی

معاون فناوری و نوآوری معاون علمی ریاست جمهوری با اشاره به عرضه 1104 طرح تحقیقاتی تجاری سازی در چهارمین جشنواره علم تا عمل گفت: با ایجاد کریدور ایده تا بازار به شرکتهای دانش بنیان 14 خدمت برای تجاری سازی محصولات عرضه خواهد شد. دکتر مجتبی خیام نکویی در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره علم تا عمل در روز 11 آبانماه 1392 در مصلی تهران، برگزاری این جشنواره را تبلوری از پیشرفت و توسعه دانش بنیان کشور دانست و افزود: در این جشنواره 1104 طرح تحقیقاتی که قابلیت تجاری سازی دارند پس از سه مرحله داوری عرضه شد.

معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری با بیان این که این تعداد طرح از 802 شرکت دانش بنیان عرضه شده است اظهار داشت: ایجاد ارزش افزوده بالا و حرکت از خام فروشی به سمت تولید محصولات دانش بنیان از ویژگی های مهم این تعداد طرحهای عرضه شده در کشور است. وی با بیان این که این دستاوردها علاوه بر تامین نیاز داخل قابلیت عرضه به بازارهای منطقه و بین المللی را دارد ادامه داد: علی رغم مشکلات موجود، شرکتهای دانش بنیان موفق به عرضه این محصولات شدند ولی ادامه زنجیره تا تولید محصول و تجاری سازی نیز از مهمترین اقدامات است که باید به آن توجه شود.

خیام نکویی با تاکید بر لزوم توجه به تجاری سازی طرح های دانش بنیان خاطر نشان کرد: در حال حاظر بیش از 90 درصد فعالیتهای تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی به دره مرگ سقوط می کنند و تنها 10 درصد از این فعالیتها به مرز تجاری سازی می رسند از این رو معاونت علمی ریاست جمهوری در تلاش است تا با برگزاری این جشنواره ها بتواند دستاوردهای علمی را از پل عبور این مسیر حرکت دهد.

دبیر جشنواره علم تا عمل از حمایت 120 میلیارد ریالی این معاونت برای طرحهای منتخب این جشنواره خبر داد و یادآور شد: در این دوره از جشنواره به 35 طرح ملی و 31 طرح برتر استانی با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد تومان برای تجاری سازی آنها حمایت خواهد شد. وی میزان حمایت این معاونت برای تجاری سازی در جشنواره سوم علم تا عمل را 9 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این میزان اعتبار برای 60 طرح بوده است.

خیام نکویی با اشاره به ایجاد بخش ویژه ای برای دستاوردهای ستادهای راهبردی این معاونت در جشنواره علم تا عمل اضافه کرد: علاوه بر این 79 طرح برگزیده استانی از میان 1104 طرح انتخاب شده نیز در غرفه ویژه ای عرضه خواهد شد که حمایتهای ویژه برای تجاری سازی آنها به عمل خواهد آمد. خیام نکویی برگزاری 6 کارگاه آموزشی تجاری سازی را از برنامه های جانبی این جشنواره نام برد و ادامه داد: اکثر شرکتهای دانش بنیان بر این باورند که مهمترین مشکلات آنها در زمینه اختصاص اعتبارات است در حالی که تحقیقات ما نشان داده است که مشکلات این شرکتها عدم اطلاع آنها از زنجیره ایده تا محصول است از این رو در این دوره از جشنواره کریدور ایده تا بازار را ایجاد کردیم و در آن 14 خدمت به شرکتهای دانش بنیان عرضه خواهد شد.    منبع خبر